
Poznanie kontroluje odruchy
24 czerwca 2013, 12:32Postrzegany obraz i jego interpretacja wpływają na nasze odruchy. Marnix Naber, psycholog z Uniwersytetu w Lejdzie, wykazał np., że ludzie reagują zwężeniem źrenicy na zdjęcia słońca.

Wszywka Łódź: Proces wszywania wszywki - krok po kroku
1 września 2023, 07:14Zabieg wszywki alkoholowej, znany również jako implantacja esperalu, to innowacyjna metoda leczenia alkoholizmu, stosowana na całym świecie. Jest to jedna z opcji dla osób, które zmagają się z uzależnieniem od alkoholu i potrzebują wsparcia w zaprzestaniu picia.
Szósty zmysł?
14 grudnia 2007, 23:37Najnowsze badania na osobach niewidomych dostarczyły naukowcom dowodów na poparcie dość niecodziennej tezy. Według niej, człowiek ma nie jeden, lecz dwa oddzielne zmysły wzroku. Dzięki pierwszemu widzimy, drugi natomiast wskazuje organizmowi, czy w danym momencie jest noc, czy też dzień.

Słoń morski jak nałogowy palacz
19 maja 2014, 10:04Wiedząc, że tlenek węgla powstaje nie tylko w wyniku niepełnego spalania, ale i naturalnie w wyniku rozpadu hemoglobiny, Michael Tift z Instytutu Oceanografii Scripps zastanawiał się, ile CO znajduje się we krwi słonia morskiego, zwierzęcia, które ma największą objętość krwi w swojej grupie gabarytowej.

Pustelniki odczuwają i zapamiętują ból
27 marca 2009, 12:46Kraby pustelniki nie tylko odczuwają ból, ale także go zapamiętują. Bob Elwood i Mirjam Appel z Queen's University w Belfaście doszli do takiego wniosku, porażając te zwierzęta słabym prądem elektrycznym.

Krótkie życie, gwałtowna śmierć
16 lipca 2014, 14:17Badanie tomografem komputerowym ujawniło wczesne etapy rozwoju i przyczynę zgonu 2 znalezionych na Syberii mamuciątek: Liuby i Chromy. Potwierdziło się, że obie samiczki udusiły się błotem.

Pawłow ogranicza e-commerce
9 września 2010, 12:20W dobie prężnie rozwijającego się handlu elektronicznego można by sądzić, że powoli sklepy stacjonarne stają się przeżytkiem. Okazuje się jednak, że ci, którzy wieszczą ich rychły koniec, będą musieli trochę poczekać. Badania ujawniły bowiem, że klienci są skłonni zapłacić więcej za produkty, których mogą dotknąć (American Economic Review).